torsdag 18 december 2014

Altrad julbok

Hejsan alla!
Idag tänkte jag visa en altrad bok fast med jultema nu när julen börjar att närma sig så sakta men säkert.......å måste erkänna för er att jag ser fram emot att backen blir vit å fin.
Vet att många inte tycker om snön men norrlänning som jag är så älskar jag att de är vitt till första advent i alla fall.

Så då tänkte jag att varför inte gör en altring med jultema...så de fick bli en fast i mörkblått å beiga toner för julen är ju inte bara rött å grönt. 

Son vanligt har jag börjat med att vika alla sidorna i boken dubbelt, sen har jag färgat in kanterna med distress in dyna 
Sen fäster jag spetsen med dubbelhäftande tejp å stramar åt allt lite å på mitten av spetsen så sätter jag ett satinband på satinbandet fäste jag lite bling för att jag älskar helt enkelt de.
Sen limmar jag fast  papperet jag valt på varje pärms insida i början å slutet av boken å sen med limpistolen fäster jag bokens pärm mor första å sista sidan.

Sen dekorerar jag efter behag på denna boken valde jag att sätta fast små halvpärlor lite på olika ställen på snöflingorna på pärmarnas insidor.
Sen valde jag ut en fin julig bild från ett klippark den bilden färgar jag in kanterna med distress ink dynan samma som kanterna på bladen i boken.
Sen satte jag fast lite metallhörn på bilden lite för att rama in den.

Sen satte jag dit ett utstansat God Jul dies å till sist fäste jag lite rhinestone stjärnor i blått å de allra sista jag gjorde var att klistra dit en champagneflaska som jag prydde med några rhihenstones i blått.

Så vips hade vi en altrad julbok.....hoppas ni vill prova de finns en steg för steg beskrivning om ni klickar på länken här under så kommer ni till de inlägget jag gjorde i början när jag började här.

och

Ha de gott Kramar Laila

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar