måndag 23 november 2015

Enkla julkort!

Enkla julkort!
Hejsan idag tänkte jag visa två enkla julkort som går fort att göra för de är inte alla som vill sitta å göra tidskrävande kort utan vill ha de lite som ett CAS kort (clean and simpel) så tänkte visa två idag i bloggen.

Till detta kort tog jag röd cardstock å delade de på mitten, sen bigade jag å vek den halvan på mitten så de blir ett 15x15 cm kort.
Sen skar jag ut en bit i mönstrat papper som är ungefär 14x14 cm å en i rött som är 13x13 cm.
Sen ruggade jag upp kanterna på alla delarna så de ser lite nött ut.
Satte sen dubbelhäftande tejp på den mönstrade biten å den lilla röda biten å fäste den mönstrade på kortbasen å sen den röda på den mönstrade.
Sen tog jag lite julstämplar å stämplade dit landskapet, snöflingorna å texten alla dom kommer i ett enda set med stämplar.
Sen limmade jag dit lite bling i mitten av snöflingorna å lite bling i hörnen å så var de kortet klart på framsidan.

Invändigt så stämplade jag dit texten GOD JUL å så önskar å stansade ut två granar som jag sen limmade fast å på andra sidan klippte jag ut en liten julbild å ruggade upp kanten på å fäste med dubbelhäftande tejp.
Så var de kortet klart gick fort å var enkelt.

De andra kortet jag gjorde som jag oxå tycker är lite av ett CAS kort.
Började med att dela en grön cardstock på mitten å sen bigade jag å vek de så de blev 15x15 cm
Sen klippte jag ut i mönsterpapper en bit på 14x14 cm å en på 13x13 cm.
Satte fast dom sen med dubbelhäftande tejp å sen stansade jag ut lite snöflingor å en hjort å stämplade dit ordet GOD JUL å till sist fäste jag lite bling på två av snöflingorna å några i kanten sen var de kortet klart.

Dessa dies använde jag mig av till båda korten:

Nr 660881

Nr 660879

Nr 660978

Hoppas ni tyckte om de å själva vill prova för man behöver inte så mycke för att ändå få till fina kort som den som får dom kommer uppskatta.

Ha de gott på återseende Kramar Laila!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar