måndag 30 november 2015

Liten julväska med kort!

Liten julväska med kort inuti!
Hejsan idag tänkte jag köra en liten goding i repris en liten väska fast med jultema.
Om man vill se exakt hur väskan är gjord så klicka på länken här under:


Med den länken här ovan så kan ni se hur man gör en sån här väska steg för steg.
Den är ganska enkel att göra å rolig att få när man ger bort ett presentkort eller pengar eller bara som ett lite annorlunda julkort.
Denna har jag använt cardstock, mönsterpapper, stämplar, dies, brads å bling så klart ni känner ju mig numera älskar ju bling.

Handtaget är gjort av OH film som jag klippt ut en remsa av å sen fäst med brads å klätt remsan med lite ränder av bling bling.

Så här ser baksidan ut på väskan med julpapperet från reprint

Till denna väska istället för en rak kant på insidan så gjorde jag en veckad å satte dit men de går lika bra med den fasta kanten som länken visar er.
Stängningen använde jag kardborre till.

Så ser de ut när kortet sitter inuti väskan.

Kortet använde jag ett naturfärgat papper som kortbas å sen satte jag dit en mönstrad remsa å stämplade dit GOD JUL å satte dit två blingstenar.
Sen stansade jag ut en julblomma å satte fast den på kortet i grönt å vitt å färgade in kanterna på de vita på blomman å fäste en bling i mitten av blomman å så var kortet till väskan klart.

Ett lite roligare sätt att ge bort julkort på eller pengar å presentkort till julen.

Denna dies använde jag till kortet

Nr 658261

Hoppas ni tyckte om de å vill prova själva för dom är så roliga å göra dessa väskor.

Ha de gott på återseende Kramar Laila!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar