måndag 11 januari 2016

Steampunk fel färger Laila!
Hejsan alla idag tänkte jag skarva på Carinas inlägg så ni får se mitt kort i mörka färger.
Carina kom ju på den ljusblå idén att vi skulle byta för jag är en mer ljus steampunk å
Carina en mörk så vi utmanade som sagt varandra hi hi hi å skoj var de om än en riktigt rejäl utmaning.......bara steampunk tema i sig var en utmaning men en ENORMT rolig utmaning var de så vi satt en del dagar ända till tolv ett på natten från morron så skoj hade vi.

Så här kommer mitt steampunk kort i mörka färger.

Började med en cardstock i svart som jag delade på mitten, sen bigade jag vid ungefär 10 cm, 20 cm å vek så kortet blev så här.
Sen klippte jag från ett mönsterpapper med lämpligt mörkt tema å gjorde en topp av den bakersta biten så de fick en lite rolig form för steampunk är de engentligen bara fantasin som sätter stopp för hur man kan utforma den å tro mig min fantasi är enorm.

Så här klistrade jag fast den bakersta delen å stansade ut lite ord från sizzix nr660225 härliga dies å cherry lynns kugghjul som jag bara kommit att älska å cherry lynns ljuvliga änglavingar.
Sen satte jag fast en charms med en brads med lite kedja som jag hittade i mina gömmor å lite sammetsband dom är underbara dom banden. 
Å ni känner mig självklart blingade jag till kugghjulen å vingarna med lite wink of stella clear.

Längst fram från samma mönsterpapper en bit som jag ruggade upp kanterna på klistrade på lite vingar å en charms som jag fäste med en brads å även här kugghjul som jag fäste fast under mönsterpapperet så bara en del av dom sticker ut även dessa penslade jag på wink of stella clear på.

På mittendelen stämplade jag en lämplig text på akvarellpapper å under de svart cardstock som jag torrembossade med cherrylynns kugghjulsplatta.
Sen limmade jag dit lite metallhörn å sammetsband som ramade in allt å i varje hörn en brads så de ser ut lite som metallspikar.

Så här ser de ut när de vart klart å för en gångs skull vart jag väldigt nöjd med resultatet lite annorlunda för att vara jag men ett tema som var så himla skoj att jobba med å som jag gärna jobbar igen med.

Hoppas ni gillar de ni ser å själva vill prova för jag lovar de är super skoj.

Ha de gott på återseende snart igen Kramar Laila


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar